Mijn koolhydraatarme pizza met tonijnbodem viel al goed in de smaak bij jullie. Ik heb een nieuw recept: de Fathead Pizza! Zoals de naam al zegt, dit is een pizza vol gezonde vetten waar je echt goed van verzadigd raakt. Meestal heb ik genoeg aan 1 portie, soms 2. Hangt er natuurlijk ook maar net van af hoe dik ik hem beleg.

Heerlijk om te eten met een lekkere salade maar ik vind Fathead pizza vooral heel fijn in tijden dat ik erg trek heb. Snel en makkelijk te maken dus een must make in mijn keto keuken! Mijn man eet vaak mee dus dit recept maakt 4 porties.

Wat heb je nodig

  • 125 gram geraspte mozzarella + 25 gram belegen geraspte kaas
  • 100 gram amandelmeel
  • 2 volle eetlepels roomkaas
  • 1/2 theelepel zeezout
  • 1 large ei
  • passata of tomatenpasta
  • beleg naar keuze
  • 50 gram geraspte belegen kaas als topping

Variatietips

  • Voeg kruiden toe aan de korst zoals knoflookpoeder, oregano, cayennepeper enz.

Bereiding

Zet je oven alvast op 200 graden om voor te verwarmen.

Doe de geraspte kazen in een diep bord. Zet je magnetron op maximaal en laat de kazen voor 1-1,5 minuut smelten.

Doe het amandelmeel, roomkaas en zeezout erbij en roer goed door. Daarna gaat het bord nog 15-30 seconden terug in de magnetron op maximaal.

Als laatste doe ik het ei erbij en roer alles goed door, je krijgt een homogeen dik mengsel wat je tussen twee vellen bakpapier uit kan rollen.

Of, vorm het op een vel bakpapier met de bolle kant van een lepel tot een ronde pizzabodem. Dit laatste doe ik meestal.

Laat de pizzabodem in de voorverwarmde oven 10-15 minuten bakken tot hij mooi goudbruin is.

Daarna haal je hem er uit en beleg je de fathead pizza met wat je lekker vindt. Op de foto’s zie je heel simpel wat passata, salami en belegen kaas met oregano.

Nu afbakken voor een minuut of 5 in de hete oven en klaar is je fathead pizza!

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.